Letáky ano či ne?


I vy už jste určitě byli někdy na nákupu. Protože je naprosto normální, že v případě potřeby vezmeme nějaké ty peníze nebo jiný platební prostředek a vyrazíme do příslušné provozovny, abychom ukojili své potřeby.
Ovšem je tu jeden zádrhel. A to ten, že ve chvíli, kdy do nějakého obchodu vstoupíme, nejednou neskončíme u toho, že si vezmeme to, co potřebujeme, a jdeme si zase po svých.
ovoce v supermarketu

Protože obchodníci žijí z tržeb a tudíž se všemožně snaží, abychom jim my – zákazníci – dali co nejvíce vydělat. A my jim nejednou sedneme na vějičku.
Tím, čím nás obchody lákají a nejednou také balamutí, jsou třeba reklamní letáky. Takové , dokážou nás i docela obstojně zmanipulovat.
Jak totiž dokazují průzkumy, prý až osmašedesát procent z nás (především ženy) nakupuje právě letákové zboží, a to jenom a pouze proto, že je právě náležitě prezentováno v letáku. Nadpoloviční většina našinců tak kupuje to, co je jim touto reklamou předkládáno, bez ohledu na to, zda je to přesně to, po čem naše chuťové buňky prahnou.
Mnozí z nás si tak v obchodech vkládají do nákupních košíků kdeco. I to, co by si jinak nekoupili, jenže když je údajně výhodná koupě, akční nabídka, něco s mnohaprocentní slevou, prostě neodolají.
A tak lze uvidět mnohé našince, kteří procházejí či spíše projíždějí uličkami mezi regály velkých obchodů s letáky a přeplněnými košíky. Bloudí tu pomalu jako zombie a tupě berou vše, co by prý mělo být výhodné. Nejednou aniž by se zamysleli nad tím, zda to skutečně výhodné je. A nejen zda je to výhodné, ale také zda je to kvalitní a využitelné.
prodej banánů

Další pak už ani do podobných obchodů nevcházejí a podle letáků rovnou nakoupí z domova a nechají si vše i doručit. Protože je to pohodlné a čas spořící.
Letáky tak hrají v životě mnoha našinců ohromnou roli. Někdy jsou pro nás dokonce důležitější, než by měly být. Dokážou nám leckdy vnutit i to, co nám není zapotřebí. Pro slevu, jež nejednou ani skutečnou slevou není, jsme nejednou ochotni podniknout cokoliv. A klidně se i chovat více než nedůstojně.
A proto roste i počet těch, koho naopak letáky obtěžují. Kdo je ve svých schránkách nechtějí a ani se jimi neřídí, nenahlížejí do nich. Třeba i z ekologických důvodů, hlavně však proto, že se jim nelíbí tato forma oblbování. Jíž letáky bezesporu jsou. Protože rozhodně není záhodno věřit všemu, co se v nich píše. Člověk by měl raději přemýšlet vlastní hlavou.
Ovšem jak známo „myšlení bolí“. A je tak snadné, vzít do ruky leták a jít nakupovat. Třeba i kilo vepřového za výhodnou cenu, u něhož si až doma uvědomíme, že nám není k ničemu, třeba proto, že jsme vegetariáni a muslimové.